"Setiap mata yang tertutup tidak bererti ia tidur.....setiap mata yang terbuka tidak bererti ia melihat....."

Saturday, June 16, 2012

PANTAI MERDEKA

Hari nie on the way, pegi kuala ketil ,nak jumpa Mr.Kiang ( Saiprawat Owner ) katanya nak bawa budak timbang ( Muaythai Event )..sampai jer simpang pekan lama Aku mula dah hilang arah,dengan confidentnya aku bawa keta ikut signboard yang ada...tup tup tup.,


Nahh...ambik lepas mana hala aku tak tau..jadi terpaksalah batalkan hasrat nak jumpa sahabat,Mr Kiang...alang dah jumpa signboard Pantai Merdeka...aku pun terus jer ikut hati...pegi Pantai Merdeka,yelah alang-alang dah sampai situ....jadi,biar jerlah...




Perjalanan agak jauh jugak kalau dari signboard tadi,maunyer 20KM lagi baru sampai.....huh..



Yaa..dah selamat sampai...ramai jugak orang yang datang sini..nak jugak tengok aper yang best kat Pantai Merdeka nih....asyik dengar cerita orang jer..baik explore sendiri



Alamak air pasang...patutler takder orang mandi...tapi ramai jugak la orang yang lepak2 berkelah bawah2 pokok dan pondok2 kat situ...rasanya diorang pun nak mandi jugak kot....tapi bila sampai tengok air pasang tuh yang berkelah bawah pokok tuh....


Dalam tengah asyik melihat suasana sekitar kawasan Pantai Merdeka,ternampak pulak sesuatu yang agak menarik pada pandangan aku...Kapal terbang polisterine...ish..bear jugak la saiz potongan polisterine tuh yang hairan tuh...kapal terbang tuh terbang..steady jer...dengan bantuan tali tangsi yang terikat pada tiang letrik kat situ....wahh...








Terasa lapar plak,maunyer tak lapar dari pagi tak telan aper2 lagi,mm....apalagi cari benda nak telan ler pulak...dalam tengah mencari2 menu...satu lagi benda menarik aku terperasan kat pantai merdeka nie....ABC GUNUNG JERAI....dari jauh aku ternampak banner tuh...apa lagi seranggg...!!




Lepas order makanan,aku terperasaan ada TV yang terbukak kat sebelah kedai yang aku duduk tuh..tapi terlindung dengan produk2 barangan kosmetik..hairan plak aku...aper tujuan TV yang terbukak tuh dipasangkan...tuan kedai yang nak tengok atau untuk tujuan keselesaan  pelanggan..?? 



Hah..ini dia ABC GUNUNG JERAI...boleh tahan jugak harga dia..


Ini MEE UDANG,memang sedap..udang pun besar2 jugak..kena ler dengan harga...


Lepas makan aku singgah kejap beli keropok lekor makcik nie...kesian pulak tengok berniarga tengah2 panas terik nie..boleh la jugak jadi bahan penghilang ngantuk aku  nak gerak balik Penang balik...hai dah jadi lain pulak plan hari nie..apapun rasanya berbaloi jugak sebab dapat satu pengetahuan baru tentang Pantai Merdeka,tempat yang cantik bersih...boleh dikatakan menarik jugak la kalau nak datang sini...tapi laluan dia agak jauh jugak la...




Tepat jam 2.45 petang, aku start gerak balik Penang.





No comments:

Post a Comment